pátek 19. prosince 2014

Majklágr: první pivsony na cestě

Vlastní pivo jsem si chtěl uvařit už fakt dávno, ale tak nějak jsem se k tomu dostal až teď. Trochu mi napomohl spolubydlící Koid, který si dělá svépomocí skoro všechno jakože fakt všechno, a měl už nakoupený potřebný vybavení. Takže jak na to: to takhle koupíš plechovku nějakýho psycha, do kterýho přimícháš klasický pivácký suroviny od droždí po pivařskej cukr a necháš to fermentovat.


Fermentace je speciální proces, během kterýho musíš pečlivě hlídat teplotu sudu, abys věděl, kdy bude proces dokončen a bude čas stáčet pivo do lahví. Když máš v pokoji zimu, nezbyde ti, než sundat závěsy a obětovat vlastní peřinu za lepší svět.


Asi po týdnu seš hotovej. To vpravo dole je sklenice rumu, nezbytné pro vyrovnání se se situací, že otevíráš svůj první pivní sud, ale nemůžeš se z něj napít.


Docela prekérní část jsou lahve. Na jednu dávku, která má kolem 23 litrů, potřebuješ fakt hromadu lahví, a protože je tady alkohol drahej, není úplně lehký se k lahvím dostat, pokud nemíníš vykrást sběrnu odpadu. Moji kámoši už jsou docela zvyklí na mý divný požadavky, takže vždycky, když mají se mnou scuka, mi přinesou mi pár skleněných lahví, a tak jsem těch 50 lahví za dva tři týdny nasbíral. Na jejich vymytí potřebuješ v zásadě tři věci: 1) vodu, ve který rozpustíš 2) sodu, a 3) Francoise, který ti to vymyje a tys mohl celýmu procesu pomáhat spíše z koncepčního hlediska.


Na konci procesu lahve prostě naplníš, přidáš nějakej ten pivařskej cukřík a máš. I když pivo ještě není hotový, kámoška už ho pokřtila jako Majklágr. Staniž se tak. Teď nezbývá, než čekat nejméně další dva týdny, než bude pivson hotovson. Zas takovej problém to ale nebude, protože další dva týdny co? Další dva týdny se budu flákat po Jižním ostrově, takže kdybych už nikdy nenapsal, byl jsem uklován černejma, čili hledejte kolem Milford Sound tučňáky se zobákama od krve.

Žádné komentáře:

Okomentovat